För VEM ska du vara viktig 2019?

För VEM ska du vara viktig 2019?

Som det gamla uttrycket. ”Är du viktig för alla är du inte viktig för någon”. Så för att verkligen kalibrera dig och din organisation, behöver du veta VEM du ska vara viktig för. Ta tiden att fundera, lägg en strategi och exekvera på din plan, det kommer du vinna på! Lycka till!

Just nu sitter du precis som många andra VD och ägare som funderar på vart ska jag lägga mina resurser nästa år?

Ni går igenom marknad, försäljning, ni går igenom ekonomi, humaniora. Hur ska organisationen se ut?

En massa viktiga ämnen att ta upp inför 2019. Det finns en sak jag varmt skulle rekommendera er att göra ytterligare och det är att titta på för vem ska ni vara viktiga?

Vilka är era absolut viktigaste relationer till bolaget idag? Oavsett om de är kunder, anställda, konsulter eller samarbetspartners.

Vilka utav dem är de viktigaste? Är de bästa, är de som rekommenderar er om nya anställda, rekommenderar er för nya kunder.

Vilka är de på riktigt?

Har ni definierat vilka de här är? Så att ni på ett bra sätt kan titta på
den här målgruppen, fråga den målgruppen, hur kan vi supportera dig på bästa, allra bästa sätt. För att ni ska kunna accelerera 2019.

Om du ställer den frågan till de här personerna då kommer de ge dig svaren som kommer vara din viktigaste faktor för att kalibrera hela din organisation, inför nästa år.