Driv tillväxt med referensförsäljning

Driv tillväxt med referensförsäljning

Att skapa tillväxt i en allt mer konkurrensutsatt värld är inte enkelt. Men det finns ett sätt som vi ALLA vet fungerar. Det fungerade för 200 år sedan och det fungerar även idag.

Mer i filmen.

Jobbar du som VD eller försäljningschef, eller du kanske rent av är tillväxtansvarig på nåt sätt i ditt bolag, så sitter du säkert med ganska många utmaningar nu inför, ja inför året helt enkelt.

Hur ska jag jobba för att driva tillväxten i bolaget? Är det inte sociala medier så är det ringa kallt eller marketing automation eller så är det nånting annat.

Det finns så många verktyg och plattformar för allt det här. Och det är fantastiskt. Så länge man har en tydlig strategi som funkar. Och det är inte alltid så att alla de här strategierna funkar, och man ska inte ge upp, man ska testa nya saker. Däremot tror jag väldigt många gånger att man går över ån efter vatten. Och jag ska förklara varför, det är nämligen så att de flesta idag som är duktiga
på att leverera en bra tjänst och en produkt, de får nöjda kunder.

Nöjda kunder vill gärna rekommendera er till andra, det vill säga, som vi kallar det: ambassadörer. Ni har en massa ambassadörer idag. Men väldigt få bolag väljer att fokusera på dem som är nöjda med er tjänst och produkt för att driva ny tillväxt. Det här kan man behöva lite strategiska och operationella taktiker för att få att funka.

Är du intresserad och vill veta mer klicka gärna in på topofheart.se, följ oss på Facebook eller LinkedIn. Vi har en massa tutorials så vi kan hjälpa dig komma vidare här. Vill du veta mer, ta kontakt med oss. Vi kan säkert ordna nån typ av konsultation som hjälper dig att sondera terrängen för hur det här skulle hjälpa er framåt. Oavsett, lycka till.