Så väljer du ut dina ambassadörer

Så väljer du ut dina ambassadörer

Dom bolag som lyckas med att skapa återkommande rekommendationer jobbar med en ”100 LISTA”. Mer i filmen om hur du kan börja idag!

Connecta gärna och följ mig för mer content som detta!

Hur kan man komma igång och börja jobba med ambassadörer om man tror att word of mouth är ett viktigt, långsiktigt tänk för dig som bolag?

Börja med att välja ut 50-100 personer runt omkring ditt bolag som är viktiga.

De har uppvisat rätt beteende och rätt resultat. Ni måste bestämma er för vilka de här är. Vilka de här ska vara som är era ambassadörer, de här 50-100 personerna.

Det kan vara personer som har delat era inlägg på sociala medier, det kan vara personer som har rekommenderat er till samarbetspartners, till kunder, konsulter eller anställda som har rekommenderat nya personer som har anställts hos er.

Oavsett vad det här är så är de här viktiga för att ni hela tiden ska skapa en kontinuerlig tillväxt. Välj ut dem här. Lägg ett tydligt fokus, på vilket sätt ska ni vara där och uppmärksamma när de agerar i er favör.

Det här brukar vi kalla för hundra-listan, välj ut de hundra viktigaste relationerna.

Se till att lägga ett fokus, för lägger du ett fokus på de här personerna genom event, uppskattning och kommunikation, och bygger en ”ambassadörs-tribe”. Eller stam, eller vad man ska kalla det. Så ger det här en enorm effekt, ni kommer kunna produktutveckla, utveckla tjänster och ni kommer kunna ha människor som är budbärare för era produkter och kommande tjänster där ute.

Det här är fantastiska möjligheter, som väldigt väldigt få bolag har en struktur och process kring. Ta fram det, jobba med det och lägg ett fokus. Då kommer ni kunna spåra den insatsen i form av tid och pengar här, till resultatet här framme.

Det är tydligt, vi ser det hela tiden, vi jobbar med många olika konsult- och tjänstemanna bolag idag som ser den tydliga korrelationen mellan insatsen på rätt personer och utfallet i form av kronor och ören i tillväxt.

Lycka till.