Vad Axe reklam och Nobelpristagare har gemensamt

Vad Axe reklam och Nobelpristagare har gemensamt

Här kommer två konkreta tips för hur du ska tänka som Customer Success manager när du är i dialog med dina kunder!

Det finns två kritiska lägen i alla relationer. Den första och senaste kontakten.

Kom ihåg BARA ihåg vad ”Axe reklamen” gick ut på och insikterna som Daniel Kahneman (Nobelpristagare i Ekonomi) fattade kring det sista vi lämnar kunderna med. Så är du fine!
Mer i filmen…

Det finns två kritiska punkter man ska tänka på när man vill bygga ambassadörer och långsiktig tillväxt och få reference återkommande i sitt bolag. Och det är två viktiga faktorer.

Den ena är klassiska reklamen vi hade på 90 talet. First impressions last, det vill säga det man först upplever hos en person är väldigt viktigt men det finns andra på andra sidan spektrat det är det sista du lämnar din kund dina affärsrelationer anställde med.

Det är de som fastnar kvar och då är det här. Vad kan man fick Nobelpriset i ekonomi för att han förstod att han förstod vi att vi kommer inte komma ihåg detaljer kring samtal eller händelser. Däremot kommer vi komma ihåg vad vi kände. Det vill säga den sista kontakten med din kund. Se till att den kontakten blir och reflektera över vad det här positivt. Jag skulle kunna gjort någonting annorlunda för lämnar man lämnar det kunder med en positiv känsla av att den här personen gillar det så kommer fastna för det är det enda man ju inte kommer efter övertid.

Du kommer att glömma bort allting. Men vi kommer komma ihåg att ni gillar den här personen ens gillar inte den här personen och du vill ju självklart vara för att skala det själv ditt nätverk får igång det här med referensramar. Ledarskap handlar om att fokusera på vad du sista du landar de här relationerna med. Fokusera där så kommer du göraunderverk långsiktigt.

Lycka till.