Hej och kul att du tittar! Vi har idag spelat in en kundcasefilm för InZynk tillsammans med Postnord Strålfors och nu kör vi lite eftersnack här och pratar lite om varför relevans är viktigt idag i dagens marknadsföring och Erik varför är relevans viktigt?
Relevans är ju viktigt för att senast jag läste någonting om vad man utsätts för budskapsmässigt normalt TV-tittande och en surfande människa får ungefär sjutusen budskap mot sig per dag. Så är du inte personlig, relevant och nästan speglande då kommer du bara försvinna i bruset.
Och hur hjälper Account Based Marketing till att vara relevant?
Eftersom du i ABM vet exakt vem du riktar dig till så bör du ta chansen att vara nästan kirurgisk i ditt budskap mot dem, eftersom du vet vem mottagaren är då kan du både spegla de och vara personlig, och framför allt relevant.
Grymt och hur… Vi har som sagt gjort ett kundcase idag hur kan kundcase kopplas till relevans men även förtroende?
Kundcase är ju oftast ett väldigt relevant sätt att nå ut och det skapar framför allt trovärdighet att när man berättar om en kund och kunden själv får berätta hur samarbetet fungerar och vilket resultat det har gett så skapar det effekt.
Tack så mycket det var fina insikter ifrån Christine och Erik. Som sagt, vill du vara relevant jobba med ABM och kundcase. Tack.