Klas Hallberg går loss på hur man på riktigt går i kundens skor. För att skapa mer värde ihop med kunderna!
Alexander Slotte och Klas Hallberg pratar om boken ”I kundens skor” som Klas skrivit. Den handlar om att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv. Vi har vetat om det i hundra år, att vi ska utgå från kundernas behov. Förstå våra kunder och ha kundfokus. Hur kommer det sig att det är så svårt?
Under intervjun diskuterar vi hur du undviker att outsourca ditt varumärke till statistikmonstret, onödiga kundundersökningar och fingertoppskänsla i hela organisationen när det kommer till kundbemötande.
Att gå i kundens skor är en nyckel för att skapa ambassadörer
Allt detta är centrala begrepp som är så viktiga att förstå för att kunna skala upp sin verksamhet med hjälp av ambassadörer. Genom att förstå kundperspektivet kan vi skapa grymma kundupplevelser. Vilket i sin tur skapar kunder som är så nöjd med sin upplevelse att de talar gott om dig för andra – de blir ambassadörer.
Det är inte förrän vi ser bortom nyckeltalen och ser individen, människan, som vi kan skapa fantastiska upplevelser.
Klas Hallberg är utsedd av Speaker Rating till en av världens 10 bästa föreläsare, författare till 8 böcker.