Nyckeln till att locka kunder istället för att jaga dem är att skapa och utnyttja ambassadörer. Du har förmodligen redan några idag. Men för att skapa fler och engagera ditt team, följ denna modell. Företag jag har arbetat med som följer denna sekvens uppnår snabbare framgång och avsevärt högre resultat. Och det är inte svårt …
Din guide till att få fler affärer på rekommendation!
Hämta vår kostnadsfria Workbook idag.Steg 1: Identifiera dina ambassadörer
Titta på de affärer du har gjort under de senaste 12 månaderna som har kommit från referenser eller rekommendationer. Dessa är dina potentiella ambassadörer.
Steg 2: Definiera vad en ambassadör betyder för dig/ert företag
Tydlighet gör arbetet mer roligt och engagerar fler teammedlemmar.
Steg 3: Välj ut dina ambassadörer
Se till att dina ambassadörer inte bara finns på en post-it-lapp eller i en sharepoint drive, eller ännu värre, i bakhuvudet. Du vill kunna dra nytta av dem, så organisera dem på ett sätt som är enkelt för alla att se och förstå.
Steg 4: Planera hur du ska uppskatta och ta hand om dina ambassadörer
Dessa superhjältar förtjänar din uppskattning. Planera hur du kan visa det.
Steg 5: Mät dina framsteg
Det blir roligare för alla i organisationen att följa utvecklingen när du mäter dina framsteg.
Steg 6: Skapa ett roligt spel
Ett spel där alla kan delta och vinna genom att hitta ambassadörer som arbetar för er kan engagera hela ditt team.
Steg 7: Skapa fler ambassadörer
Planera och genomföra evenemang speciellt för dessa ambassadörer. Jag lovar, effekten är otrolig – jag har sett det med egna ögon.
Din guide till att få fler affärer på rekommendation!
Hämta vår kostnadsfria Workbook idag.Börja med det enkla först. När du väl får bollen att rulla, kommer du att tacka dig själv för att du startade redan idag! Det är viktigt att inte överkomplicera detta. Bara starta!