Att få det mesta möjliga ur dina kundcase kan verkligen skapa ett värdehöjande skifte i din säljstrategi. Kundcase är inte bara värdefulla verktyg för att stärka ditt varumärkes förtroende, utan de kan också påverka köpbeslut och öka konverteringar. För att ge dig en fördel i ditt försäljningsarbete, presenterar vi här fem effektiva sätt att optimera användningen av dina kundcase.

Fånga uppmärksamheten med Kundcase-videos
Att visa upp dina kunders verkliga framgångar genom kundcase-videos är ett utmärkt sätt att övertyga potentiella kunder om värdet av dina produkter eller tjänster.
1. Lyft fram dina kundcase i mailsignaturen
Effektivisera dina e-postmeddelanden genom att inkludera en länk till ett relevant kundcase i din mailsignatur. Detta ger mottagaren möjlighet att se och inspireras av era tidigare kunders framgångar direkt.

2. Använd kundcase i automatiserade utskick
Inkludera länkar till kundcase-videos när du når ut till potentiella kunder via sociala medier eller e-post. Det kan värma upp dialogen och hjälpa dig att få det där efterlängtade svaret.
3. Presentera kundcase under möten och presentationer
När du har din potentiella kunds fulla uppmärksamhet, visa ett kundcase som kan hjälpa dig att boka ett nästa möte eller kanske till och med slutföra en affär.

4. Använd Mailmallar med Kundcase
Spara tid och engagera dina potentiella kunder mer effektivt genom att utforma e-postmallar med kundcase som du enkelt kan skicka ut.
5. Inkludera Kundcase i Offertstadiet
Inkludera handplockade kundcase i dina offerter för att förstärka ditt sociala bevis. Som vi alla vet kan avtalssignering vara en avgörande punkt i affärsprocessen, och genom att inkludera testimonials kan du öka dina chanser att slutföra affären.
Vinn fler affärer med sociala bevis i videoformat
Hämta vår kostnadsfria Playbook idag.Kundcase som Förtroendehöjare
Att aktivt använda kundcase och testimonials kan stärka förtroendet för din säljkår och göra det enklare för dem att gå vidare i säljprocessen. Så vänta inte, börja maximera dina kundcase idag!